آموزش بافت تل دخترانه
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

654

این روزها که انواع مدل ها و رنگ های تل بافتنی دخترانه را در اینترنت و شبکه های اجتماعی می بینم، به صرافت افتادم برای دخترم تل ببافم. حیفم آمد شما را در این حس لذتبخش سهیم نکنم. چرا که بافت تل بسیار آسان است، خیلی زود به اتمام می رسد، و در نهایت هم بسیار زیبا و چشم نواز خواهد شد. ضمن اینکه با هزینه و وقت بسیار کم، می توانید هدیه ای بسیار زیبا برای دخترهای فامیل ببافید. هدیه ای که هنر دست خودتان است.

IMG_4166

برای بافت این تل سر، ابتدا به یک نوار تقریبا دو سه سانتی دراز نیاز داریم. به همین جهت، من شش زنجیره بافتم. شما بر حسب اندازه ی عرض این نوار یا بسته به کلفتی یا نازکی نخ، می توانید تعداد زنجیره ها را کمتر یا بیشتر کنید.

بعد از آن، سه زنجیره هم به جای اولین پایه بلند رج بعد، بافتم. سپس پایه بلند را روی زنجیره ی پنجم زدم. به همین ترتیب، پایه های بعدی را روی زنجیره های بعدی، و در رج اول، شش پایه بلند در کنار هم بافته شد.

IMAG0493

بعد از آن، کار را برگرداندم و رج بعد را به همین ترتیب بافتم. طول نواری که می بافید بستگی به اندازه ی سر دارد. سرانجام می توانید دو طرف بافت را به هم وصل کنید. تل آماده است.

بافت گل هم بسیار راحت است.

IMAG0507

در قلاب بافی شما می توانید انواع و اقسام گل ها را ببافید. من یک گل ساده انتخاب کردم و با کمی تغییر در اندازه ی زنجیره ها و پایه ها، چهار سایز مختلف از آن بافتم تا بتوانم آنها را روی هم قرار دهم.

IMG_4160

توجه داشته باشید برای بافت یک تل سر دخترانه، انتخاب رنگ بافت اصلی و گل ها، بسیار اهمیت دارد.

IMAG0518

هر چه رنگ ها را هوشمندانه تر انتخاب کنید، کار شما زیباتر و چشم نواز تر خواهد شد. حتی اگر بافت شما بسیار ساده باشد، اما ترکیب رنگ زیبایی داشته باشد، جلوه ی خاصی خواهد داشت.

IMAG0548

گل ها را روی هم گذاشتم و دوختم و به نوار اصلی تل وصل کردم. به همین راحتی، شاید با صرف حداکثر یکی دو ساعت زمان، می توانید یک کار هنری زیبا خلق کنید.

IMAG0529



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی